Bubbla


Äntligen klar med min Bubbla Sjal !
Vissa projekt blir riktigt utdragna (och då räknar jag inte med dom som hamnar i ufo-korgarna) den här sjalen har jag stickat på till och från sedan i maj så det känns riktigt skönt att den nu är avmaskad och klar och jag kan ägna mig åt nya roliga projekt !
Sjalen Bubbla är stickad i garnerna Duo & Kid Silk i ytmönster med lyfta maskor, där Duo är den dominanta kvalitén medan kid silk ligger som i bakgrunden. 
Kvalitérna passade fint ihop och de vackra ljusa turkosa nyanserna blev lagom mycket kontrast. Jag använde Duo nr529M Aqua & Kid Silk nr25 Sjögrön som är lite svagt melerad.

Med 1hg Duo & 2nystan Kid Silk blev sjalen härligt stor !

Skulle väldigt gärna vilja testa Bubbla i en annan kvalitetsblanding som lin & kid silk tex, tror det skulle blir himla bra...

 Jag velade ett tag på hur Bubbla skulle avslutas, tillslut blev det med inspiration från barnkoftan Fie av Design Club som har muscher i uppläggningen och som jag tycker är väldigt gullig.

Var osäker om det passade in på just den här sjalen men Stina övertygade mig och gillar man inte bubblorna/muscherna är det ju bara att maska av som vanligt.

Bubblorna görs som muscher i själva avmaskningsvarvet. Hanna och jag spelade in ett youtube klipp i butiken på just det momentet eftersom det var lite svårt att förklara i ord. 

/frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar