Basker i koigu

Nystickad basker i Koigu KPPPM, lättstickat garn med bra elasticitet.
Baskern, Korint nr 1273, har ett enkelt hålmönster på diagonalen som gör att den veckar sig snyggt.
Hålen gör ju att den inte är den varmaste mössan men våren kommer ju snart så jag borde kanske kalla den för vårbasker ...?
Stickas på nr 2½ och 2st härvor á 50gr behövs.
Min basker är stickad i färgen som kallas aubergin melerad.

Håller även på att sticka en baby kofta med raglan ok i Koigu i färgen dov karamell. Det blir väldigt fint men fast jag stickar så stickorna glöder tror jag inte att jag hinner få den klar till syfestivalen =(
eller så får den komma med halvklar så man ser hur färgen ser ut uppstickad.

Baskern och halvvantarna jag stickade i somras är iallafall nedpackade tillsammans med koigu härvorna. Imorgon bär det av med all packning till älvsjö för att bygga monter, det ska bli väldigt kul och spännande!


/frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar