Sjalen med rosor äntligen klar !

Eller egentligen har själva sjalen varit klar sedan midsommar men efterarbetet har känts så segt och trist att det dragit upp mer på tiden än vad jag tänkt.
Men för ett par v sedan satte jag Maria A på att kontroll virka rutorna efter mönstret och sedan har jag korrekturvirkat igen efter Marias små justeringar så äntligen kan jag säga att den är klar på riktigt =)

Resultatet blev över förväntan, sjalen är skir, vacker och romantisk och gör sig riktigt bra i det tunna kid mohair och silke garnerna Kid Silk och Kid Silk Haze.
Jag har använt naturvit som botten och virkat rosorna i ljusrosa, cerisrosa och rött (alla i Kid Silk) och bladen i ljusgrön (kidsilk) och stark olivgrön (kid silk haze).
Perfekt att använda sig av restgarner till rosor och blad om man har sådant i gömmorna.
Vill man inte ha så många färger räcker det med 2nystan till rosor och 1 nystan till blad.
Se fler bilder och mer info på vår hemsida här.

När jag korrekturvirkade rutorna så virkade jag i Nepal, blev intressant kontrast med det grova garnet och de romantiska rutorna... kanske spinner jag vidare på den idén. Har utöver denna sjal precis färdigställt en babyfilt i virkade rutor så jag känner mig rätt mätt på rutor just nu men man kan ju alltid sätta projekt i någon annans händer... =)
Nu när vi går mot höst ser jag framför mig en mer mustig och murrig kombination, får se om det kan bli nåt av det.

Se tidigare inlägg om sjalen här/frida

1 kommentar: