Krokning mm

Sista dagen på åsa (i tordags) repeterade vi allt vi gjort. Jag hann bli klar med mina nålbundna vantar och det som ska göras nu är att filta ihop dem lite i såpavatten.
Tiden gick så fort fast ändå kändes det som vi var där så länge och hann med så mycket.
Tack till Berit Westman som var en jättebra lärare och satt inne med så mycket kunskap, både Louise och jag är så glada att vi gick kursen och vi har haft det så kul.

På tåget hem och på stationerna där vi fick vänta fortsatte vi med våra små projekt. Louise har komponerat ihop olika sätt att kroka på på sin vante. Hon har krokat vantens mudd i enbart naturvitt och sedan mosskrokat tillsammans med brunt medan tummen är i räta maskor. Garnet Louise använder är Rauma Finullgarn.

Jag har inte kommit så mycket längre på mina, jag måste införskaffa en knitpro virknål i stl 3-3½ (för att kroka runt måste man ha en virknål med krok i båda ändarna) som YlloTyll tyvärr har slut på. Jag får hålla mig till tåls helt enkelt, har ju några andra projekt på gång...
Här kommer iaf en närbild på min påbörjade vante som är krokad i enbart räta maskor med 4 aviga varv på mudden.

Jag och Louise har pratat om att vi ska försöka göra mönster på dessa två krokade vantar till hösten så håll utkik när hösten börjar närma sig.

Fortsatt trevlig midsommar !
/frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar