Snabbstickad sommar tröja

Den här tröjan är lika enkel och snabbstickad som en trekantssjal och passar bra till sommaren med sin korta ärm.
Stickad i rätstickning på grova stickor nr 7 med lite ökning i sidorna för holkärm.
2 nästan likadana stycket som man syr ihop, lättare kan det nästan inte bli.


Däremot är jag i valet och kvalet vilken avslutande kant jag vill ha runt halsringningen...
jag har provat med vanliga fasta maskor, picot kant och kräftgång. Jag har fortfarande inte riktigt bestämt vad det blir men alla tre valmöjligheterna finns på mönstret, eller varför inte hitta på en egen...

Snygg är den hursomhelst att ha över både långärmat och över ett linne. Den är inspirerad av vår rätstickade tröja nr 2043 som är en omtyckt modell sedan ett par år tillbaka. Denna har vi kortat av något, ändrat halsringningen samt lagt till holkärm istället för lång ärm.

Tröjan är stickad i YlloTylls Grovlin och 3hg går åt i stl S & M (stl M på bild), 4hg behövs till stl L & XL och 5hg till XXL. Mönstret heter 1212 Snabbstickad tröja med holkärm.
Färgen som vi stickat i är den nya fina mörkt khakibruna nr 46. Se alla färger i YlloTylls Grovlin här Fler bilder och mer info om plagget läggs ut på yllotylls hemsida inom kort.

/frida

2 kommentarer:

  1. Snyggt, jag kommer in snart och köper garn till denna

    SvaraRadera
  2. Nu är den nästan klar, bara halskanten...

    SvaraRadera