Mollys tröja

Här kommer äntligen bilderna på Molly och hennes stickade tröja.
Jag är ofta väldigt optimistisk med att hinna klart med mina stickade julklappar och tror jag ska hinna med både det ena och det andra i sista stund som om man inte hade tusen andra saker att ordna med och så måste man jobba också.
I det här fallet fick det bli en nödlösning (som inte var den första och troligen inte den sista heller) men kanske var det meningen.
Molly fick en halvklar tröja i julklapp med rundsticka sittandes kvar i arbetet med löfte om att den skulle bli klar så fort som möjligt (den har varit klar länge men problem med foto har fördröjt inlägget). Jag hade tydligen glömt bort hur stor hon var för jag gissade på att jag hade ngr cm kvar innan avmaskning men som bilden visar behövdes det betydligt mer så det var som sagt tur att den inte hann bli klar i tid.

Tröjan är stickad i resår med en bred fläta som löper längs med ryggen. Garnet som använts är Debbie Bliss Luxury Tweed i den tegeloranga färgen nr22 och 2nystan gick åt.
Mönster finns till tröjan och heter "1184 Mollys tröja". Mönstret är one size och passar jack russel terrier eller hund i liknande stl.
/frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar